är namnet på vägen, sedan Traffikverket tyckte nannet In i döden, var onödigt långt.
Forskning är att mäta temperaturen vid fasta punkt över en tid och årsmedeln plottas in i schema, det är
det hela basen för naturvetenskapen, på rena fakta, men scenarier, dvs framtidsprognoser får aldrig göras spekulativa.
Därför lämnar jag vetenskapen, och jag menar att vi är på väg till att döda
klotet helt. Med alla feedback-loopar eller förstärkningar av det vi håller på med, och när vi har dödat tilräckligt, haven och regnskogen var de gröna lungarna, luftens 21 % kommer från lungorna. När det
rubbas, för vi är i färd med att knäcka båda skogarna, regnskogen och haven, de är gravt försurade, rovfiskade, och fulla av sopor av olika slag, mycket av det är plast och engångsföremål, då
är det över.
Då finns inte någon balans längre, allt är kaos och allt dör, det ser ungefär ut som Mars i dag och har en temperatur långt över i dag, på en nivå på en helt livlös
jord, som innan livet staratade, och jag tror att det kan gå riktig fort. Vi har strax nått över + 2 ˚ C över medeltemperaturen genom vår tid och det har gått fort, de nästa fyra graderna går fortare och därefter
existerar inte någon, och medeltemperaturen skenar i väg gränslöst, och detta är ingen orimlig tanke. Att det inte är vetenskaplig nog? Ja det får vi snart se. Snart ser vi om vi passerar en höjning på + 3 ˚C.
Det finns ganska många som inte vill vara med på det, men det krävdes flera för att vi var tillräckligt många.
Detta saknar väldig många faktorer, sedan den biologiska mångfalden finns även på
marken, ängar åar bäckar forsar, i naturliga och gärna ursprungliga miljön. Som vi nu tar bort, pga våra behov.
Om vi kallar vägen det de flesta väljer, och de flesta kör och faktisk fossilbil, Volvo är
vanlig och en statusmarkör, på svenskhet, pengar och vällyckadhet. Det yttre har varit och är fortfarande viktig för känslan av position i samhället och identifikation. Och ett grannskap, där man kör ungefär
lika, om inte lite mera fint än grannen, fint är då synonymt med märket och hur mycket den har kostat och olika finesser med bilen och hemmet. Eller man bor i ett annat område, med andra stausmarkörer.