i Skogskyrkogåren, nästan inga folk, puh, så skönt, massvandringar är inte min grej.
Om en blir lättsindig av att gå där? Det spelar ingen roll i så fall, dessutom var det stora svampar där,
fast det kanske kan kännas oetisk av andra om jag käkar deras farbror som ligger där eller låg där.
Fortfarande bävar jorden efter jorbävningen i höst, sedan jag gillar folk, så finns det egentligen inte
logiska skäl till att undvika alla. Det var väl inte möjligt att alla såg att jag körde 112 och sparkade ner en gubbe för första gång i mitt liv, pga flashback, inte säga det till någon bara, folk skvallrar
för mycket, eller hur? och jag vill inte sätta mitt goda namn på spel, flashbacks är ju ett löjlig fenomen, eller hur?
Löjlig är ju just det en försöker undvika att vara, och jag som säger så
pass mycket dumt, det ramlar grodor ur munnen jämnt, borde ju kanske skämmas mera över det, än allt det andra.
Aporopå så har jag ett mål med vandringarna, att försöka hitta graven till Aviici, nej då,
det är inte för att tjena pengar på det, det är bara något jag har lust till, och meden otrolig envishet och öror och ögon på stjälk, vandrar jag där.
Om jag hade en bättre målbild, kunde
jag ha gjort långt mera nytta för natur och folk i den nära omgvining. Det är få som kan gå, i samma riktning som jag gör, och uthärda jordbävningar, motbackar och sådant så länge, jaja kanske
inte riktiga jorbävningar då, på richters skala.
I vissa fall är jag en riktig fegis. T.ex när det gäller Nobelfestar, nu är det inte större fara för att jag ändar upp där, men faktisk har jag
utvecklat en viss fobi för ordet Nobel, och attans för hur svårt det är att divestera fonderna där, fast i hans testamente skriver han att det skall användas för människors bästa. Han var nog för lättsinnig
då han utvecklade dynamiten, eller pr-kåt, som vi säger i Norge. Och människors bästa verkar vara högst relativt, när det kommer till tolkningen av Nobels testamente.