även en sorti

sker vid paradox, som ger ett dubbelt, eller flerfaldiga valalternativ, och sedan är det naturlig att välja det som talar till en. Väl det är ett sätt att skapa ändringar. Någon som inte är nyfiken? nej går det att leva ett helt liv utan att vara nyfiken? Då blir det typ sondmatning.

Reklamen försöker påverka oss på olika sätt, och lyckas de? Paradox får oss till att tänka efter, och sedan välja eller lagra infot. Själv är jag, säkert som andra, nyfiken på dolda budskap, när jag först ser dem och det ser spännande ut. Det finns säkert så mycken oprovad mark där. Vad gör att vi ändrar vår idé fort? Och hakar på? Och hänger på. Inte de bara de som kallar sig gröna, men alla som vill något mera. Konkurrens om vadå? Hur skifter vi statusmarkörar från stora bilar till smartare lösningar. Bilarna är ju ointelligenta i sig själv. Såsom smartphonar med, för vi blir dummare av dem. Överleva handlar inte om mobilar, dom finns inte då. Det hjälper inte smarta lösningar, den dagen vi står utan. Dumma som får. Javisst är Norge fårernas hemland. Ylle tylle fylla, det ligger lantent i folkslaget. 

En annan guide är att folk som säger att andra är dumma, som herr obildat har rädslan i sig. Arrogans är ju ett skydd för en sårbarhet, jag är ju så med. Fast jag försöker att inte säga dummingen till folk så ofta.

Sista ordet är det en seger? Nej bara så länge en kämpar om sista ordet. Reklamen spelar på att en inte ska vara dum, out i klädstil, fattig, tabu, och allt som inte är ideal under tiden. Grejer som bara hamnar i havet. Statusmarkör eller skit? Störste soffan, glänsigaste stengolvet med värme i dem alla. Aldrig obehagligt eller obekvämt, ta godstolen med sig överallt. En behöver ingen hjärna? Man kan fråga soffan. Eller bilen, vad är klockan eller vägen, eller kylan ? Bilen kan allt, och en behöver inte lära att frysa? Och sedan får en mera bekvämlighet i syden. Det ekar tomhet, kanske det är jag som är det? Bekvämlighetstoppen? Peak bekvämt. Då kan en sitta i soffan och bilen alltid och bara trycka knapp, efter all ting, mat, svar på alla frågor, via en knapp. Meningen med livet? Att sitta bekvämast möjlig och trycka på en knapp eller sondmatas? Samt att sondmata plast och kemikalier bilar och soffor i havet?

Pengarna eller livet. Livet? Tja livet är ganska obekvämt, med det känns värre att inte ha försökt.

har inte de intressanta berättelser? ja visst, men de berättar dem högt redan. Tråkiga folk, folk utan förmågor, ointressanta folk finns de? Eller är det bara tyckanden. Gör det en person tråkig om jag tycker det? Faran ligger verkligen i att underskatta folk. Att kategorisera och underskatta folk. Google Analyitsk, skriver de i blant: du är komplett tråkig, eller inte?

Senaste kommentarer

11.10 | 19:20

Strax passerar vi punkten då jag har läst min blogg 1,5 miljoner gånger! Grattisar bästa Jag, och naveln är som bön-stängeln, och ni kan få boka en sightseeing!

06.07 | 21:03

Jeg synes det er godt skrevet. Og det er så sant,så sant. Jeg synes det samme som deg. Vågå og Svaregården er vakre minner også for meg,Klem fra mor

16.03 | 13:12

Anne, du har en sterk og vakker stemme. Jeg ble rørt og berørt. Dette er er veldig bra!

15.03 | 19:17

Ärlig en kommentar MÅSTE jag ha och därmed fick jag en kommentar till. Grattis Anne med kommentar 5, och till de 4 andra!!!!!