problematisk, för att då går jag ofta direkt mot makten, då jag verkligen ser det som beteende som inte är bra, jag har inte varit så rädd att jag inte har sagt till, men det ligger som en stress, alltid.
Där måste jag i framtiden kunna skydda mig, och dem jag tycker om, jag kan ju inte rädda hela världen, fast något i mig drar åt det hållet.
Jag har sätt att jag kommer till kort, och att det är
något som framkallar hämnd-beteenden och de värsta beteenden som finns. Det är väl därför det är osynligt, det är inte meningen att någon skall se. Där uppstannar också min karriär, i och
med att jag är mera en obeservatör, långt mera än en karriärist, jag ser och observerar, jag registrerar och arkiverar, men tror samtidig gott om folk, även dem som jag tycker har ett dåligt beteende.
Långsamt
förstår jag att beteendet upprätthåller sig själv, det går inte att lära upp dem som inte känner att det är något problem, kanske bara en säker väg upp mot toppen.
De flesta? har dessutom
en beundran för folk som tar sig upp på det sättet, det är dem folk röstar på, de ser vinningen som ett mål, och inte vägen. Jag måste lära mig att backa, det är också sorgligt, men att stridas
öppet med dem som inte tar hänsyn till något annat än sin egen framgång, måste en vara många om.
De sitter runt och överallt och det finns inga kurser de vill ta, sedan de aldrig tycker att de behöver
dem, mina kurser vill de inte ha, fast jag har gundkurs, medelkurs och vidaregående kurser klar, den dagen de vill köpa mina kurser.
Då jag var barn var jag stark nog till att sätta ting på sin plats, men nu äger jag
inte den styrkan längre.
Pippis guldpänger tog slut en vacker dag, eller en sorglig dag, det beror på vem en vill skall äga historians slut. Prussiluskan, Kling och Klang, och tjuvarna har ocskå sina öden och vill ha
förståelsen och framtiden, de har också en barndom och känner sig också som offer och de som vill ha vår uppmärksamhet, ingen vill vara boven i någons historia.
Livet är en mängd maktkampar, och
det är inte så öppet vem som är vem, eller om vem är vem, eller vad som är vad, eller vad är vad, eller målet, meningen och av det allra största värden.